Co nieco na temat wartości odżywczych sushi

6 Opublikowane przez - Maj 29, 2013 - Ciekawostki

Sushi, z jego dużą zawartością  ryb, ryż i warzyw surowych lub gotowane na parze, to dobry wybór gdy masz ochotę zjeść coś smacznego, co przy okazji jest mało kaloryczne i zawiera znikomą ilość niezdrowych tłuszczów. Mistrzowie sushi przygotowujący sushi wykorzystują różne gatunki ryb, takie jak tuńczyk, łosoś, miecznik lub krewetki. Miłośnicy sushi, którzy muszą utrzymać dietę nisko węglowodanową może poprosić o sashimi, czyli sushi bez ryżu.

Sushi, z jego różnorodnymi odmianami owoców morza, ryżu i  jest niskokalorycznym posiłkiem, który zaspokaja głód cię i jednocześnie dostarcza składniki odżywcze potrzebne dla zdrowia.

 Ryby zawierają szczególnie potrzebne omega-3 kwasy tłuszczowe, które są zdrowsze dla Twojego serca niż tłuszcze nasycone, które znajdują się w typowym mięsie np. wołowym, Ponieważ organizm naturalnie nie syntezuje tych tłuszczów, trzeba znaleźć ich źródła w żywności bogatej w ten właśnie składnik odżywczy. Ryby, z którym komponowane są zestawy sushi nadają się do tego idealnie.

Kaloryczność

Zestawy sushi, w zależności oczywiście od rodzaju zawartych składników jak i sposobu przyrządzenia różnią się kalorycznością. Jednak wspólnym  mianownikiem wszystkich wyborów będzie z pewnością dużo mniejsze spożycie kalorii niż przy wyborze tradycyjnych polskich dań obiadowych.

Posługując się przykładem popularnych  „California roll” , czyli najczęściej ośmiu sztuk –  zestaw ten to około 255 kalorii, 9 g białka, 7 g tłuszczu i 38 g węglowodanów. Wybierając zestaw z łososiem i awokado (6 sztuk) to około 304 kalorii, 42 g węglowodanów, 8,7 g tłuszczu i 13 g białka.

Korzyści

Sushi jako bogate źródło kwasów tłuszczowych omega-3, pomagają organizmowi zwiększyć ilość „dobrego” cholesterolu jakim jest HDL. Jednocześnie przy zwiększaniu poziomu HDL, spada zawartość cholesterolu LDL, który odgrywa w organizmie rolę pro-miażczycową. Spożywanie żywności bogatej w kwasy tłuszczowe omega-3 poprawia kondycję śródbłonka i ściany naczyń krwionośnych poprawiając ich stan i chroniąc przed rozwojem choroby nadciśnieniowej. Oprócz tego wpływają także korzystnie na poziom glukozy, obniżając jej poziom.

FY177 FY176 FY175 FY174

Brak komentarzy

Odpowiedz

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers: